Jsou to vysocekvalitní silně aditivované hydraulické oleje k dosažení následujících vlastností:
- vysoký viskozitní index (nesmí měnit viskozitu v závislosti na teplotě a zachovat stejnou charakteristiku tlumení před jízdou i po jízdě)
- dobré mazací schopnosti (ochrana součástí před opotřebením)
- ochrana proti korozi, oxidaci, pěnivosti
Při použití u předních teleskopických vidlic je třeba dodržovat předepsané množství náplně a viskozitu, kterou výrobce motocyklu doporučuje. U opotřebovaných vidlic je možné použít viskozitu o stupeň hustší.
viskozitní třídy tlumičových olejů (SAE) 3 5 6,5 7,5 10 15 20
mezinárodně uznávané kódování 00 0 01 1 2 3 4
Zadní centrální jednotky prakticky nelze svépomocí opravovat ani udržovat. Bývají pod vysokým tlakem stlačeného dusíku a vzhledem k jejich namáhání vyžadují ty nejkvalitnější syntetické tlumičové oleje, které vyrábí jen několik málo firem na světě. Jsou to firmy, které se zabývají výrobou a laděním tlumičů a pérování (WP, Ohlins, Kayaba) nebo olejáři, kteří se zabývají především speciálními oleji pro závodní použití.
Praktické rady:
tlumičové oleje, hlavně do předních teleskopů, by se měly pravidelně vyměňovat, protože pohlcují otěr a časem se mění jeho viskozitní vlastnosti.